Hah, ska få mitt första husdjur..

..äntligen! Har verkligen väntat, lite för länge kanske.. Gissa vad det kommer bli för något djur då?

Tips:
Den bor i bur.
Är ganska liten och lätt av sej.
Är en gnagare.

Kommit på än?
Nej, det är inte mus, råtta, kanin eller hamster/marsvin. Det är en Gerbil!

Dom heter också ökenråttor, och då kan man ju faktiskt tänka sej att dom är råttor, men jag vill inte kalla dom de. Råttor är äckliga.. Dom liknar faktiskt mer möss än råttor.
Vi måste betala allt med egna pengar också, men det är är bara roligare, tycker jag!
Såhär ser dom ut, för er som inte vet :))  :



Jaa, vi har redan köpt bur och spån och sådant. Nu fattars bara mat, sandbad och en slags lång bro och såklart gerbilerna. Vad jag menar med vi, är jag och min syster Hanna. Vi ska köpa en alldeles egen, asså 2 stycken. Jag har redan bestämt namn åt min, det kanske låter lite barnsligt, men jag bryr mej inte, den ska iallafall heta Issie.



Innan:

Blomkruka, springhjul, vattenflaska och sandbadsskål.

Efter:

Spån, sandbadsskål, matskål, blomkruka, springhjul (inte med i bilden), rör (inte med i bilden), vattenflaska (inte med i bilden) och saltsten.

Ha en lika bra och glad kväll som jag har haft :D

See yaa soon ♥


Kommentarer
Postat av: Gerbilälskaren

Jag vänta verkligen efter våran gerbiler! Så att alla vet ska min gerbil heta Amigo! Gerbiler och Chinchillor är mina favoritdjur!//Hanna

2010-02-15 @ 15:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0